i can feel a hot one

satu malam itu aku flickflick channel teevee. saluran-saluran nasional adalah alien bagi aku tak pernah jengah langsung since aku sekadar 411, 412, 413, 707, 711, 713, 715 dan torrents. oh yea, sedang mula belajar menchentai mtv — W.

malam tu aku tengah nonton apa ya … pastu flicked on 708 sebab itu channel di antara 707 dan 711. next: gossip girl, episode: the dark knight. woahh, lama berzaman dah episode ni — masih adakah orang tengok tee vee?
okae lahhh, i’m being an ass.

maka malam itu aku experimenting. nak ikutkan harus saja i dragged myself off the couch and kembali ke dalam bilik mengadap laptop tapi aku dah ceased fb-stalking that particular guy. aku dah bosan.
ohh, epiphany pagi tadi kan (in relation to the guy yang aku stalked kat fb) —
the guy, yang message kau his whereabouts… sebenarnya dia takde benda nak sembang dengan kau. bukan sebab dia suka kau dan nak kau tau dia berada di mana di mana seperti kamu mungkin bakal girlfriend dia, okay?

berbalik kepada “… maka malam itu aku experimenting…”. aku nak merasa ade beza tak feel melayan gossip girl di kaca tee vee berbanding aku sentiasa melayannya di laptop. hmm… skrin yang lebih besar? tapi kalau dah jarak aku dari tee vee 32 inci itu dari couch adalah tiga kaki, luas skrin itu lebih kurang skrin laptop 14 inci yang aku mengadap satu kaki dari kerusi. tetek serena kegemaran zarko dan lelaki-lelaki lain sama je dimensi 3dnya (penn badgley adalah lelaki paling bertuah. mungkin ade tetek lain lagi besar dari tetek blake lively, tapi ini tetek semulajadi dan tak pernah breastfeed. kot. ntah lea, boobs stalker bukan bidang aku).

lain ke perasaannya…? okae, 708 ade ads. kat laptop aku takde ads, tapi kalau terselit ads dari emerica tu aku layankan saja sebab benda baru wehhh. pastu aku dah tau jalan cerita episode yang dinonton. lepas ni blair akan hentam sape. lepas ni chuck akan shag sape. lepas ni dan akan debatkan kapitalis-hisap-darah-aku-tiada-apa-yang-adil-dalam-dunia-ini. lepas ni serena pakai baju yang lebih nipis dan lebih minimum kainnya terutama di bahagian tetek.

yang menarik perhatian aku untuk episode ini selain bereksperimentasi adalah menghayati. episode ni tak menarik sangat untuk aku. sebab blair pretentious nak mampos, aku tak suka vanessa, dan aku teramat bosan dengan dan dan serena especially serena dan ini bukan sebab boobies-jealousy. ade sikit.

menghayati episode mereka yang live in denials. sebanyaknya kita menyukai seseorang itu, tapi kita sendiri ketahui ada isu lain yang tidak mahu kita handle. kadangnya mudah saja hidup ini setakat berada dalam perasaan menyukai seseorang itu, melayan nafsu dan tidak berpijak ke bumi. tapi tak setiap saatnya kita begitu. sebab lepas tu kita tetap ditarik semula oleh graviti, perlu mengenal apa yang jelek supaya kita lebih mendalami apa yang kita suka dan dapat membezakannya. hidup tanpa perasaan suka dan jelek adalah lebih baik jika tidak hidup langsung. tiada apa lagi untuk dihargai. perlu juga sihat dan sakit. bila sihat kita boleh bergembira kejar ombak, petik gitar dan menggomol dada masing-masing (eh eh aktiviti kesukaan wani ardy dan zunaira zulkifli). dan bila sakit, kita baru tau siapa kawan-kawan kita — yang menjaga dan sentiasa bertanyakan khabar kamu.

tapi pada masa itu… aku tengah sakit, sengal, sedih. qieqie pun tanya aku ada tak lagu sedih-sedih? masa tu tak satu pun naik ke kepala. sebab currently aku dok melayan semula nirvana dan the smashing pumpkins. and des’ree’s kissing you is so 1998 — yeahhh, lagu itu berjaya saja buat aku menangis bila time aku nak menangis dolu-dolu.

sekejap tentang “…qieqie pun tanya aku ada tak lagu sedih-sedih?…” —
q: muqri sekarang dah macam abang nizam.
moi: what’s with him that is like you?
q: kehilangan orang yang paling perfect untuk diri sendiri.
moi: and who is that?
q: shazrina. or was it shazlina? sharina? ntah.
moi: isn’t she your grilfriend yang… looong time ago?
q: yeah. five months ago.

f-f-five wtf? haih, dramatic macam blair jugak adik aku ni. okae lah, durasi lima bulan itu is like an eternity for a sixteen-year-old. dah tua betul aku ni.

now, berbalik kepada “…aku tengah sakit, sengal, sedih…”. lagu terakhir itu yang dimainkan semasa serena dan dan come to terms that their issues cannot be resolved despite still lusting for each other — who would want to let go the greatest kisser they’ve ever met?
the first time i watched this episode, aku relatekan pada relationship aku dengan tagg, that i cannot discard my extra baggage. and nontonnya kali kedua episod ini — masa ni aku tengah bengang dengan tagg, kitorang bergaduh last weekend despite “a healthy relationship with my ex” and dalam kepala aku tiada orang yang aku selalu mentioned kat tagg ulang-ulang. with this episode, aku comparekan perasaan aku nonton dan dan serena broke up dengan chuck dan blair memutuskan untuk tidak bersama atas the game they’re playing on each other (episode there will be blood. kot). aku lebih heart for blair dan aku teary-eyed masa chuck and blair kissed sincerely for the last time before they let it go, of course.
tapi aku suka lagu i can feel a hot one sebagai background dan dan serena broke up.

yeahhh. ini lah lagu sedih untuk aku. currently. lurv the lyrics yang saling tersirat dan terikat to the next verse. muzik dia macam a funeral march. guess this is the kind of tune yang fred dan george weasley chose to sing their hogwarts’ school song.

qieqie kata lagu ni tak menyedihkan. macam lagu country.
wehhh, ni kumpulan indie wehhh, manchester orchestra!

i could feel a hot one taking me down
for a moment, i could feel the force
fainted to the point of tears
and you were holding on to make a point
what’s the point?

i’m but a clean man, stable and alone man
make it so i won’t have to try
the faces always stay the same
so i face the fact that i’m just fine
i said that i’m just fine

i remember, head down,
after you had found out
manna is a hell of a drug
and i need a little more, i think
because enough is never quite enough
what’s enough?

i took it like a grown man crying on the pavement
hoping you would show your face

but i haven’t heard a thing you’ve said
in at least a couple hundred days
what’d you say?

i was in the front seat, shaking it out
and i was asking if you felt alright
i never want to hear the truth
i want to hear your voice, it sounded fine

my voice, it sounded fine

i could feel my heartbeat taking me down
and for the moment, i would sleep alright
invading with a selfish fear
to keep me up another restless night
another restless night

the blood was dry, it was sober
the feeling of audible cracks
and i could tell it was over
from the curtains that hung from your neck

and i realized that then you were perfect
and my teeth ripping out of my head
and it looked like a painting i once knew
back when my thoughts weren’t entirely intact

to pray for what i thought were angels
ended up being ambulances
and the lord showed me dreams of my daughter
she was crying inside your stomach

and i felt love again