jordi tribbiani

aku suka sandwich. joey tribbiani suka sandwich — diconfirmedkan melalui kuiz yang disediakan oleh ross semasa monica dan rachel berentap dengan joey dan chandler sampai mereka bertukar apartment (biasa lea, monica kan psycho pegi bettingkan apartment dengan mamat dua ekor tumacam yours truly ini). antara enam watak utama friends, hands down, in a heart beat, without batting my eyelashes, aku suka joey tribbiani. maka suessy=sandwich=joey tribbiani=jordy tribbiani.

untitled

jordy=jordana brewster=suessy (tagg nicked kan guwe, okay). dah itu je. aku nak korang ketahui dan ingati. awww, aku sukalah dan aku akan sahut kalau korang panggil aku jordy. aku minah racer yang boleh multitasking makan sandwich sambil drift sebelah tangan je, okay.

+ + +

i think my kitz dah mati kutu dengan iams. dah bosan dengan iams yang semuanya seragam warna coklat, satu jenis bentuk je dan tak memberangsangkan langsung kecuali masa hari pertama dibeli dan begnya dibuka dengan aroma yang memanggil-manggil dan kibbles itu diisi ke dalam balang-balang plastik mereka yang diderma ikhlas oleh mak tuan mereka daripada koleksi balang-balang kewkizznya circa 2005.

kini tidak lagi, tuannya telah membelikan sajian yang berbeza! friskies yang dah mahal nak mampos dah almost sama rega dengan iams rm38 for 3.5kg now — aku tatau sape yang aku nak salahkan, pasaraya giant atau friskies — i could get iams original for rm102 (or less memandangkan kesetiaan aku bersama petzonedan juga setiap customer lain yang member atau tidak diberikan 15% discount anyways) untuk 9.05kg. walaupun dah hampir muflis, aku rasa agak stingy untuk beli satu beg 3.5kg tapi tak jugak aku nak bayar untuk lagi 3.5kg bag, so saya bercadang untuk beli another bag yang 1.5kg… for 18bucks! ohhh tidak, okay. besides, kau tak bagi kalendar macam whiskas bagi kalendar so aku beli lea whiskas 1.5kg yang beza harga cuma setakat 2hengget kurang je. promotional-item-suckerrr!

+ + +

masa kat parking lot membebel dengan nurlin sebelum pulang, sekali lagi aku bertanya sama universe, “where IS HE?” dan nurlin — kononnya wakil universe, minah modelling untuk charity itu (semakin spiritual lea konon) — mengoffer jawapan, “cuba kau tengok celah-celah kereta ni… dia sorok belakang batu ke?” of course lea HE itu tidak muncul, apetah lagi untuk muncul in the form of takuya kimura versi untuk-suraya-seorang.

okay, mungkin soalan aku itu tadi tak terjawab (belum lagi), tapi lepas tu bila pegi pasaraya giant untuk membeli juadah berbeza untuk dietary anak-anak, memang tak pernah-pernah nak terus pandu ke depan entrance giant budget parking mesti ade — memang tak lea, waiting list berlambak. maka saya separa tawaf dan kembali di spot yang sama — confident sangat ade parking. memang ade pun. dua, tiga, empat. yea, memang Tuhan suruh aku beli makanan yang dah tinggal bagi tiga perempat balang terakhir.

keluar dari kereta dan aku terus ter-eye contact dengan seseorang. dia boleh kata dia tengah budget aku ni aku atau mak aku. and that person thinks she is saying something sooo-out-of-this-world-yet-amusing. the first part only. mak aku bertudung lea, orang gila. dan mak aku cerah, aku gelap. hidung mak aku mancung, hidung aku kemek. dan mak aku akan senyum, aku? seperti kata aneeza — kau memang tak ade masalah untuk mempamerkan perasaan kau. whatever, congratulations, i gotta rush, later! huh, kau memang sendattt habis in that shirt.

friskies 3.5kg bag and whiskas 1.5kg bag plus free calendar (^-^), menuju ke kaunter. aku beratur belakang this chinese lady. dia ni nak jaga her spot, tapi terjenguk-jenguk bagi directions kat husband yang tak jumpa 100 plus. dia tengok aku, dia tengok bakul barang dia, dia fikirkan spot beratur dia. aku tak kisah, despite aku baru melabelkan seseorang itu orang gila barang sepuluh minit tadi dan sanggup beli sesuatu sebab ada kalendar tahun ini walaupun dah masuk bulan kelima already, aku bukan jenis yang potong barisan. pengawas ambik nama kau nanti, okay. but then, guess what — chinese lady akhirnya menyuruh aku ambil tempat dia (sebab aku ade dua item je kot). dia kata nak tunggu husband dia. bila dah memang turn aku, husband dia pun time tu jugak sampai bawak satu kotak 100 plus. dan sebab mak aku yang bertudung-dan-hidung-mancung-sampai-masa-dia-di-Mekah-orang-ingat-dia-orang-arab telah mengajar aku untuk berbudi supaya orang akan berbahasa, maka itulah yang memang aku dapat. aku offer balik kat chinese lady to her spot tapi dia insist aku tak perlu bertukar. bila dah semua settled, aku cakap terima kasih lagi sekali dan chinese lady tu kata byebye. aku pun membalas dengan byebye aku yang direserve untuk pelayan-pelayan lelaki di subway dan o’briens sahaja, okay.

lepas tu aku perlu ke mbb untuk masukkan duit untuk bonda. kalau nak ikutkan, memang mbb tu sialan, cash deposit machine selalu saja down. kalau berfungsi pun, kau nak beratur dan menunggu alahaiii… sempat habiskan sundae cone mcdonald — cubalah. masa sampai, dua-dua machine berfungsi. bagus. setiap machine tengah ade orang guna. fine. tiap tiap machine ade seorang menunggu. alahaiii. tunggu je lea kat the first machine. depan aku yang tengah menunggu is this male malay veteran. lepas yang the first person kat machine tu dah settled the business, the veteran ni tengah kira-kira duit dalam tangan. ni veteran yang frail, not the tegap one. then the veteran tu realized, ohturnakudahke? lepas tu dia toleh belakang tengok aku, dan dia suruh aku ke depan dulu. wahhh rasa macam tak percaya. segala-galanya lancarrr, saya amat bersyukur. ye, memang Tuhan bagi chance aku segerakan benda-benda yang aku asyik delayyy je.

sekian.