raise the bar

my mother tegur there’s so many men going on in my life. she named four out of —

somebody tegur the criteria i’m looking for in a man is quite high.

pada aku, semuanya sedang indah-indah belaka. bila yang indah-indah itu pudar, aku cari lain. aku tak suka tersilap faham, terlebih cemburu, terlalu mengawal keadaan, terlalu membiarkan keadaan go rollercoaster — semuanya datang dari aku dan aku tak suka bila aku dalam situasi sebegitu. aku suka indah-indah. keluar-keluar, drive-drive, jalan-jalan, makan-makan, flirt-flirt, minum-minum, balik dan tido. mungkin buat masa ini, aku memang tidak sesuai untuk commit. dan tak juga aku mahu duduk diam di rumah jadi biarawati. nggak.

tak semestinya bila seorang lelaki dan seorang perempuan itu dilihat bersama mereka adalah pacar masing-masing. nggak. samada mereka dilihat di pusat membeli-belah, di panggung wayang, di restoran atau di majlis perkahwinan — mereka bukan sepasang kekasih. tidak sama sekali, bukan sama sekali, nggak sama sekali.

exclusivity is not easy to accomplished these days. at least not in my world. cue suara katak penyek sengau si vocalist simple plan — “welkamb tuu maii laifff.”

right now —

kfc OR snack plate tak mampu ku habiskan
the book that inspired sofia coppola to do marie antoinette did not delight me enough to purchase it
tiada satu lagu favourite yang nak aku dengar ulang-ulang. estrella’s stay, katy perry’s thinking of you,
pesawat’s mirage — tiada yang menggembirakan aku. oh yea, lupa… david guetta’s love is gone adalah current anthem.
candace bushnell dan harry potter tidak menginspirasikan aku.

 

yes, aku memang telah hilang. transition ini sangat payah. atau mid-life crisis ini sesungguhnya satu fasa yang sangat pedih untuk dilalui.

 

i’m just a serial dater.