A Lot of (not) Missing Links

The Photographer

Iekmal‘s fhoto will be displayed at this year’s Urbanscapes which he had submitted to the 24HourKL. I am sooo superproud of him. Oui, it’s obvious the picture was taken wayyy before the 24HourKL for rakyat will clearly remember that particular event. My cousin would love this since he’s the staff of this supertall building, kinda a touching tribute, eh, Lane? Thank you for thinking of moi on that free ticket. Too bad can’t make it, aku nak ambik gambar sebelah gambar kau.

I love – love – the pix. Congratulations, you deserve it!

 

Jujurnya

Observe reason iii in this entry.

Kau ingat aku tak faham ke? Baca tajuk pun dah tau.

saat terindah saat bersamamu
begitu lelapnya aku pun terbuai
… tak ingin kupaksakan cinta ini
meski tiada sanggup untuk kau terima
… sampai kini, ku masih terluka karenamu
dalam cintaku, tak pernah kau balas
… telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku

 

Roha: highlight la statement at least you are better than them…

 

The After Work Half-of-Half-Dozen-Bridesmaids Meeting at Paris

Macam timing so right je, Huda menghantar SMS tanya aku kat mana dan saya terus menelefonnya dan mengatur temujanji untuk berjumpa di Janggut.

Seronok juga ye lepak ade Muizz, kan?

Konon nak berbincang tentang route planout paling cepat untuk temankan Roha masa akad nikah (mungkin terpaksa missed out sebab aku nak kena buat rambut a la Rita Rudaini – oh, takutnya nak bagitau Roha, tapi jujurnya I would like to be there to witness the akad nikah, I even have the baju and the shoes for it already!), berkejar ke saloon, berkejar nak mekap, dan berkejar ke dewan sebelum 12.45 tgh hari. Rambut aku nak kena backcomb (aku fobia betul, ni dah macam not-yet-number-one siottt, 12 cm!) sebab rambut terlalu licin dan memakan masa sejam lebih the least nak buat french bun (aku serius tak ready ianya akan seremeh itu). Habis… dah kengkawan Fahimi ade.

Baju dah siap and the tailor got the neckline right, which is inspired by the dress Mirabelle wore to the gallery (Huda, sila berhenti berleter). The heels are ready too, but I love – love – Huda’s gold heels… damn, sexy giler!

Huda: Aku tak ade beg… aku pakai beg aku ni je lea.
Moi: Aku ade.
Huda: Kau nampak apa di tanganku ini (somewhat ade senjata di tangannya)? Lebih betul pompuan ni.

Berpusing dari tujuan asal dan bercerita pasal All Chinese Society, nasi lemak Jun, the chemistry-is-there, wedding rehearsal, leave on Friday, corsage, meja terbalik dan akhirnya 105 minit kemudian baru mencapai kata sepakat tentang route planout hari Sabtu. Sekian.

Dan hari ni is the first day I intentionally did not bring Travis with moi, tau-tau at the end of the day bersuka-ria dibelanja oleh Huda (means a lot, weh, walaupun setakat makan gitu-gitu je di Janggut, sekarang aku kedekut duit sebab nak kumpul duit beli minyak bertong-tong untuk Vesper). The very first day bawak keluar dari handbag sebab fobia tengok Fight Masters semalam in case Birkin kena rembat. Kalau Layla or Trent kena rembat inside also it’s okay, but not Travis the Second. Baru beli, okay.

Huda to Muizz: Ingat, you curi handphone dia je. It’s okay to her.

 

Training, Training, Training

Esok conference lagi. Esok kena pegi office awal lagi. Esok kena drive sendiri lagi, sebab Mum keluar rumah lambat. Maka esok, nak kena isi minyak… urgghhh!!! I love you, Pak Lah! I love – lovenot you.

[the real love of my life]

 

Darling Azzuris

Saya adalah sangat sedih Italy tidak dapat melayakkan diri ke semifinal Euro 2008. Ohhh sedih giler. Sangat. Babyyy…

***For both Euro Cup and World Cup, Suessy would only pay attention to these two teams: Italy and France, especially Italy, and especially Alessandro Nesta and David Trezeguet because only these two teams have all the most gorgeous players. Oui, leave it at that.